Новослобідська громада
Конотопський район Сумської області

ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ

Дата: 23.12.2020 12:29
Кількість переглядів: 458

ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ

Фото без описуСпадщина – це матеріальні і нематеріальні цінності, права та обов’язки померлої особи, які мають гіркий присмак втрати близької людини. Але у спадок можна отримати не лише певні речі, рухоме або нерухоме майно, а й купу проблем, у випадку якщо на вашу потенційну власність зазіхнуть шахраї.

Спершу розповімо про декілька нюансів цієї процедури.

Спадкування може відбуватися двома шляхами:

  • за заповітом померлої особи: спадкоємцями можуть бути будь-які  особи зазначені у цьому документі, не обов’язково родичі;
  • за законом: якщо заповіт не було складено за життя, спадкоємцями можуть бути тільки ті особи, які включені до 5 черг спадкування, або спадкоємці за правом представлення.

Якщо таких осіб немає, то вже за рік з моменту відкриття спадщини в судовому порядку вона буде визнана відумерлою і перейде у власність територіальної громади за місцем її відкриття.

Способи прийняття спадщини:

  • за заявою, яка подається особисто спадкоємцем до нотаріуса, державного чи приватного;
  • фактичне прийняття: спадщину приймає особа, яка постійно проживала разом зі спадкоємцем під час відкриття спадщини.

Спадкоємець за заповітом чи за законом завжди має вибір, приймати спадщину чи ні.

Строк для прийняття спадщини – 6 місяців із моменту її відкриття ( з дня смерті спадкодавця).

ПОРАДА ПЕРША. Не пропустіть шестимісячний строк для прийняття спадщини!

Спадщина має бути прийнята протягом 6 місяців з дня її відкриття, тобто з моменту смерті спадкодавця. Це означає, що потрібно прийняти спадщину фактично, або подати заяву про прийняття спадщини за законом чи заповітом саме у піврічний часовий проміжок, а не після його завершення! Якщо цей строк було пропущено, нотаріус нічим не може зарадити. У цьому разі  варто звертатися до суду та ініціювати питання про поновлення строку для прийняття спадщини, якщо його було пропущено з поважних причин.

ПОРАДА ДРУГА. На первинній консультації у нотаріуса, який буде вести спадкову справу, попросіть перевірити, чи належним чином оформлено право власності на нерухоме майно за спадкодавцем. Нотаріус може перевірити, чи наявний відповідний запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно(ДРП). Якщо така інформація в ДРП відсутня, після відкриття спадкової справи нотаріус має направити офіційні запити, зокрема до Бюро технічної інвентаризації, якщо йдеться про житлові чи нежитлові приміщення, або ж до Державного земельного кадастру, коли йдеться про земельну ділянку.

Саме тому варто потурбуватися про належне оформлення документів, які посвідчують право власності, і внесення відповідних відомостей до ДРП ще за життя! Це не лише захистить нерухоме майно від незаконних оборудок, але й суттєво спростить проведення будь-яких юридичних операцій із ним, зокрема і оформлення спадщини.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи подобається вам наш сайт?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь