Як користуватися електронною трудовою книжкою?
Починаючи з 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки. За законом, у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок.
Що таке електронна трудова книжка?
Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.
Також сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.
Де знайти електронну трудову книжку?
Увійдіть до особистого кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України: https://portal.pfu.gov.ua/
Авторизуйтеся зручним для вас способом:
• За кваліфікованим електронним підписом (КЕП), який можна отримати в Державній податковій службі, акредитованому центрі сертифікації ключів, ПриватБанку,
• За логіном і паролем – для цього необхідно зареєструватися на порталі за допомогою коду, отриманого в територіальних органах ПФУ за наявності паспорта, ідентифікаційного коду та відповідної заяви.
• Через сервіс ID.GOV.UA, який передбачає ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном (Mobile ID) або наявності рахунку в одному з 27 банків України (Bank ID).
Хто може вносити інформацію?
Відомості про трудову діяльність можуть вносити самі працівники та/або їхні роботодавці. Для цього необхідно мати скановані кольорові копії усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та відповідних документів, до яких внесено записи з оригіналів трудової або інших документів, що підтверджують стаж.
• Якщо ви найманий працівник:
Щоб перевірити записи про ваші трудові відносини, оберіть у меню зліва розділ «Електронна трудова книжка».
На вебпорталі ПФ страховий стаж розраховується з 1 січня 2004 року. До цього стаж вважався трудовим. Зарахування стажу до 01.01.2004 здійснюється на підставі записів у трудовій книжці та інших документів (документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи).
Для подачі скан-копії документів працівнику необхідно перейти у розділ «Комунікації з ПФУ» і обрати пункт «Відомості про трудові відносини».
Скан-копія повинна бути кольоровою та містити всі сторінки трудової книжки у хронологічному порядку та поля відповідних документів, що придатні для сприйняття їх змісту, зокрема дані про серію та номер бланків документів; рекомендована роздільна здатність при скануванні — 300 dpi; формат зображення має бути jpg або pdf; розмір кожного файлу не має перевищувати 1 Мб.