Зимова онлайн-школа для педагогів: говоримо про освітні втрати
Під втратами зазвичай розуміють недосягнення окремих результатів через відсутність або обмеження доступу до навчання (тобто різниця між тим, що учні мають знати – і тим, що реально знають).
Складна ситуація в країні сьогодні впливає на всі сфери нашого життя. Суттєвий вплив має вона і на результативність навчання дітей. Сьогодні з’явилося та стало дуже актуальним нове поняття – освітні втрати. В Україні освітні втрати зумовлені як пандемією, так і війною. Вимушена перерва в навчанні, знищені школи, відсутність навчання в офлайн форматі, технічні обмеження для навчання онлайн (нестабільність електроенергії та інтернету, повітряні тривоги) — головні виклики, з якими стикнулася українська освіта. Звісно, це призвело до освітніх втрат. Відмінність між очікуваними результатами навчання й реальними, і становить освітні втрати. У грудні минулого року Міністерство освіти і науки України анонсувало дослідження освітніх втрат в Україні.
Саме тому освітні втрати стали предметом обговорення під час онлайн-комунікації 28 педагогів освітніх закладів Новослобідської сільської ради та Управління Державної служби якості освіти в Сумській області. Захід відбувся 24 січня 2024 року за ініціативи КУ «Новослобідський ЦПРПП» в рамках Зимової онлайн-школи для педагогів.
У ході комунікації Тетяна Корж, головна спеціалістка відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Сумській області, познайомила учасників заходу з інформативними даними щодо результатів дослідження освітніх втрат, проведеного ДСЯО у 2022 році, основними етапами проведення моніторингового дослідження щодо освітніх втрат в закладах освіти, стратегіями подолання освітніх втрат тощо. До уваги педагогів було представлено інструментарій для виявлення освітніх втрат учнів, розкрито можливості ВШО для педагогів та учнів тощо.
Підсумовуючи онлайн-зустріч О. Сахно, директор КУ «Новослобідський ЦПРПП» звернула увагу присутніх на важливості проведення систематичної роботи щодо подолання освітніх втрат в кожному закладі освіти із кожним учнем.