Навчальний семінар з питання дотримання вимог чинного законодавства щодо складання і подання е-декларацій відбувся у сесійній залі сільської ради.
Як правильно заповнювати електронні декларації сьогодні роз’яснили депутатам, керівникам комунальних підприємств та працівникам сільської ради.
Головний спеціаліст відділу організаційно-кадрової та інформаційної роботи довела до відома проаналізовані НАЗК найпоширеніші порушення, яких допускаються декларанти при заповненні декларацій.
Нагадала, що для спрощення процесу заповнення декларації розроблено функцію “Дані для декларації” в Реєстрі декларацій, що спрощує процес заповнення декларації та допомагає уникнення помилок.
За допомогою цієї функції за ініціативою декларанта на стадії створення чернетки декларації НАЗК збирає та передає декларанту в його особистий кабінет Реєстру декларацій інформацію про наявні у нього: об’єкти нерухомості, об’єкти незавершеного будівництва, транспортні засоби, доходи, пенсійні та соціальні виплати, спадщину тощо. Надана інформація є довідковою, потребує перевірки та уточнення станом на кінець звітного періоду.
Декларантів проінформовано про Автоматизовану перевірку декларації (перевірку програмними засобами Реєстру відомостей, що зазначені або повинні бути зазначені у декларації).
У Довідці відображаються встановлені невідповідності між відомостями у декларації та реєстрах, банках даних. При цьому, встановлення невідповідностей не означає, що зазначені відомості є неточними, але свідчить про те, що дані у декларації відрізняються від даних реєстрів та баз даних. Окремі невідповідності можуть свідчити взагалі лише про різне написання даних про об’єкт у декларації та в реєстрах. Дана довідка може бути використана при заповненні декларацій наступних періодів або виправлення даних в реєстрах (якщо вони виявились не актуальними).
Для подання декларацій вчасно та без помилок допоможуть рекомендації НАЗК в Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/).