СТОРІНКИ ІСТОРІЇ ВУЗЬКОКОЛІЙНА ЗАЛІЗНИЦЯ
У 1910-х роках на землях Путивльського повіту побудували вузькоколійну залізницю, яка з’єднала Юр’ївське торф’яне родовище з Тьоткинським цукровим заводом. Справа в тому, що торф був головним паливом на підприємстві і його транспортування було вкрай важливим. Видобували торф на торфовищі біля сіл Юр’єве, Вегерівка, Дорошівка, Кружок. Біля цих сіл і проходила вузькоколійка. Залізницею перевозили торф, цукровий буряк та інші вантажі.
Після Другої світової війни вузькоколійну залізницю продовжили від села Юр’єве до села Волинцеве, де розпочало діяльність Волинцівське торфопідприємство. Вздовж вузькоколійки розташовувались три селища: Волинцівське, Першотравневе та Партизанське, де мешкали працівники торфопідприємства.
Вузькоколійна залізниця проіснувала до початку 1970-х років і була повністю розібрана. Головною причиною припинення експлуатації залізниці була побудова автомобільних доріг з твердим покриттям та перехід на інші види палива. До нашого часу від селищ, де жили працівники торфопідприємства, майже нічого не залишилось.
Ілюстрації:
1. Вузькоколійна залізниця на німецькій карті 1942 р.
2. Сушіння торфу. 1925 р.
Євген МАЛИК – завідувач відділу пам’яткоохоронної роботи та археології ДІКЗ у м. Путивлі