АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Стрімке запровадження елементів дистанційного й онлайн-навчання у зв’язку із війною порушує проблему зростання академічної нечесності.
Пам’ятайте, що освіта належить до стресових видів людської діяльності.
Підготовка до дистанційних занять, вимагає суттєво більших зусиль вчителів аніж традиційні способи освіти.
Рівень самоорганізованості учнів, які опинилися в умовах війни, може бути суттєво гіршим за звичайний. Учням також потрібно навчитися застосуванню нових інструментів онлайн-освіти та краще опанувати прийоми самоосвіти.
Учні та вчителі у новій ситуації проводять значно більше часу перед комп’ютером. Це час «різкої зміни підходів до навчання і викладання»[1].
ЯКІ МЕТОДИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МОЖНА ЗАСТОСУВАТИ З ДОТРИМАННЯМ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ?
①Виконання різноманітних письмових робіт — традиційний метод навчання, який дуже добре працює в дистанційній освіті. Приділіть більше уваги наданню розгорнутих коментарів до кожної роботи. А також розмістить роботи учнів у спільному доступі (наприклад, у гугл-документах) і дайте учням завдання прокоментувати роботи одне одного.
② Можливе виконання короткої письмової роботи без оцінки (англ. ungraded assignment): учень одержує бал за фактом вчасної підготовки завдання, незалежно від змісту роботи.
③ Зробіть онлайн-дискусії (у форматі форуму, коментарів) центром, навколо якого зосереджується вивчення теми. Технічно нескладно організувати таку дискусію у закритій групі у соціальній мережі. Один із методів проведення такої дискусії можна втілити у учнівських міні-групах. На початку тижня оберіть певну «проблему тижня». Сформулюйте до неї спочатку питання з нижніх щаблів таксономії Блума (на «знання» та «розуміння» проблеми). Учні дадуть свої відповіді. Наступного дня додайте питання із середнього щабля таксономії (на «застосування» або «аналіз» знань). Ще за два дні наведіть питання на «оцінювання» обраної проблеми.
Учні в такому завданні мають:
а) відповідати на Ваші питання;
б) коментувати відповіді одне одного;
в) доповнювати порушену тему власними новими питаннями;
г) за підсумками дискусії підготувати повноцінний допис, який «синтезує» проведений аналіз проблеми, та опублікувати його у форматі блоґу (статті).
④ Написання контрольної роботи в присутності вчителя, який може завадити списуванню та одержанню сторонньої допомоги, у дистанційній освіті втілити важко або неможливо Тому пропонуйте учням завдання, які виконуватимуться «із відкритою книжкою». Зокрема, давайте учням тести із складними питаннями на опрацювання інформації. Якщо Ви використовуєте для такого тестування спеціальну програму, то дайте учням кілька (скажімо, 5) спроб на виконання тесту. Після кожної спроби учням має бачити кількість правильних відповідей, але не бачити, на які з питань він відповів правильно. У дистанційній контрольній роботі немає сенсу давати питання на відтворення інформації — Ви одержите відповіді, скопійовані з Вікіпедії. Натомість пропонуйте учням творчі питання, можливо, із правом вибору двох питань з чотирьох запропонованих.
Можна обмежувати час від надання учням тесту до завершення прийому відповідей, а можна (для «дуже творчих», складних питань) цього не робити.
⑤ Учні можуть зібрати свої роботи, виконані в рамках теми, у впорядковане електронне портфоліо.
ЯКІ «ДИСТАНЦІЙНІ» ЗАВДАННЯ НЕ СЛІД ДАВАТИ УЧНЯМ?
Підготувати реферат.
Конспектувати підручник або інші джерела.
Небажано пропонувати завдання (за виключенням тестів та контрольних), за підсумками виконання яких Ви не зможете надати змістовний зворотний зв’язок.
Обмежитися надсиланням завдання через Viber або електронну пошту.
Дистанційне навчання не має бути лише самостійним вивченням тексту підручника.
Не давайте учням надмірну кількість завдань!
Джерела, що допомогли підготувати цей допис:
1. Sarah Elaine Eaton. The Impact of COVID-19 on Academic Integrity. URL: https://tinyurl.com/ rq2vzwm
2. Alternative online assessments. URL: https://tinyurl.com/v8yaoqq
3. Douglas Harrison, Tricia Bertram Gallant. Going Remote with Integrity 2.0: Technological Tips & Techniques. April 02, 2020 Webinar. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ix6QJwnr35c
4. https://law.chnu.edu.ua/.../10/Integrity-bulletin-08.pdf
Додатково.Поради директору школи, як зберегти якість освіти під час дистанційного навчанняhttps://tinyurl.com/ypq3uevw
Тримайте хвилю доброчесності і діліться перебігом Тижня доброчесності у своєму закладі
#СумиДоброчесність #ЯкістьОсвітиСуми